Hopp til hovedinnhold

Oasen Storsenter vant markedspris for original og morsom bursdagsfeiring

– Denne kampanjen handler om akkurat det vi ønsker å fremheve: Menneskene på senteret.

Elisabeth som holder folieballonger med nummerene nr "4" og "5"
BURSDAGSKAMPANJE: Da Oasen oppdaget at både senteret og en ansatt ble 45 år samtidig, fant de på noe lurt. FOTO: Oasen Storsenter

Sa først blankt nei

– Da vi skulle planlegge Oasens 45-årsjubileum i fjor høst så tenkte vi at vi hadde lyst til å gjøre noe litt mer gøyalt enn en tradisjonell kampanje med tilbud, glitter og ballonger, forteller Margareth Kristiansen, markedskoordinator på Oasen Storsenter.

Tilfeldigvis hadde senteret en butikksjef på Kappahl som fylte 45 år akkurat samtidig, så da laget markedsavdelingen kampanjen Elisabeth-dagene, oppkalt etter butikksjefen.

– Elisabeth sitter jo i markedsrådet som skulle godkjenne kampanjen, så det var artig å følge med på ansiktsuttrykket hennes etter hvert som vi la frem ideen. Hun sa først blankt nei, men gikk til slutt med på det mot at hun fikk godkjenne alle elementer, sier senterleder Dag Einar Solberg.

Elisabeth fylte 45 i alle kanaler

I dagene kampanjen varte ble bilder av Elisabeth slått stort opp på senteret og i sosiale medier, sammen med budskapet «Elisabeth fyller 45 år (og det gjør for så vidt Oasen også)».

– Vi hadde en konkurranse der kundene kunne vinne Elisabeths drømmestol, og gjennom uka hadde vi også en daglig musikkquiz på lokalradioen som handlet om Elisabeth sin favorittmusikk, forteller Solberg.

Han mener kampanjens tema og utforming passet Oasen som hånd i hanske.

– Den viser hva vi jobber for å fremheve hver dag. At det er menneskene og hjertevarmen som er i sentrum hos oss.

Kampanjen førte til omsetningsrekord

Kjøpesenterdirektør i Olav Thon Gruppen, Thomas Rønning, er imponert over kreativiteten i kampanjen til Oasen.

– Vi har generelt mange flinke og kreative folk på senterne, så summen av dette teamarbeidet tror jeg fort vi vinner på.

Oasen Storsenter ligger på Karmøy utenfor Haugesund og hadde en omsetning på over en milliard kroner i 2022.

Senterleder Solberg sier at Elisabeth-dagene gjorde sitt for omsetningen.

– Forrige gang vi hadde omsetningsrekord over én uke var i 2019, og den slo vi med over en million kroner denne gangen.

Han håper Elisabeth på Kappahl blir i jobben en god stund til.

– Vi fyller jo snart 50 år også, avslutter han med et smil.

Bidragsytere

  1. Senterleder Dag Einar Solberg sitter inne på senteret og smiler til kamera Dag Einar Solberg Senterleder
  2. TR Thomas Rønning Direktør kjøpesenter

Les mer om Thons kjøpesentre