Hopp til hovedinnhold

AMFI Madla er Årets kjøpesenter 2019

Stavangers største kjøpesenter ble tildelt Årets Kjøpesenter-prisen av Nordic Council of Shopping Centers.

Gruppeabilde av ansatte på AMFI Madla som jubler til kamera mens de holder diplom og stor premiesjekk.
VINNERNE: Denne glade gjengen har nettopp stukket av med seieren som Norges beste kjøpesenter. FOTO: NCSC

Langsiktig og målrettet arbeid sikret prisen

– Dette kaller vi en seier for kjærligheten!

Det sier en glad senterleder på AMFI Madla, Anette Øfsti Worum, etter å ha mottatt prisen Årets kjøpesenter 2019.

– Når vi snakker om MadlaLove, så handler det om å jobbe med følelser og å skape en god stemning på senteret vårt. Dette er ikke en kampanje, men dette er sjelen vår. Vi får også tilbakemeldinger på at det er ekstra god stemning på AMFI Madla. Vi har jobbet mot dette i mange år, og det er så gøy når både kunder og leietakere merker at vi anstrenger oss, forteller Anette.

Regionsdirektør for kjøpesenter i Thon Eiendom, Gry Flataker, er enig i at dette er et resultat av målrettet og langsiktig jobbing fra senterledelsen.

– Vi er veldig stolte over at AMFI Madla vant prisen! De har lykkes med å bygge et senter med spennende butikkmiks og personlig relasjon til kunden, sier Gry.

Også direktør for kjøpesenter i Olav Thon Gruppen, Thomas Rønning, er enig i at prisen var fortjent:

– Olav Thon Gruppen er veldig stolte av å vinne prisen Årets kjøpesenter, og AMFI Madla er i våre øyne en velfortjent vinner. Anette Worum og resten av senterteamet gjør en utmerket jobb og har scoret meget godt med «MadlaLove». Vi gratulerer henne og hennes team på AMFI Madla, sier Thomas.

AMFI Madla

  • Ca. 80 butikker og spisesteder.
  • Senteret er Stavangers største kjøpesenter og ligger i bydelen Madla.
  • 1 856 millioner i omsetning (2023)
  • 3 706 970 besøkende (2023)

Les mer om AMFI Madla.

God atmosfære og høy kundetilfredshet

I begrunnelsen fra juryen nevnes blant annet fine fellesarealer, god service og god butikkmiks:

– Markedsføringen fokuserer tydelig rundt et egenutviklet budskap som ser ut til å nå både kunder, leietakere og ansatte ved senteret. Det er en god atmosfære, og butikkene har hjelpsomme medarbeidere som finner balansen mellom god service og det påtrengende. Kundene gir senteret høyest score av alle i årets kåring. Det er gjort en omfattende jobb med å skape en god miks av bransjer og kjeder. Delvis ved å flytte om på eksisterende, men også med nye kjeder og flere lokale aktører, sa juryformann Jomar Asbøll.

Årets Kjøpesenter-prisen ble delt ut under Kjøpesenterkonferansen 17. oktober.

Bidragsytere

  1. TR Thomas Rønning Direktør kjøpesenter
  2. AW Anette Øfsti Worum Senterleder
  3. Portrettbilde av Gry Flataker. Gry Flataker Regionsdirektør for kjøpesenter, Region Vest

Les mer om Olav Thon Gruppens kjøpesentre