Hopp til hovedinnhold

Anna skapte sin egen stilling i kundesenteret

Da Anna Marie Fjeld så at avdelingene på Thon Hotels sitt kundesenter trengte en fagansvarlig, tok hun saken i egne hender.

Portrett av Anna Marie Fjeld. Hun står foran et gjerde.
Anna har formet sin egen karriere i Thon.

Spennende karrierevei fra resepsjon til kundesenter 

– Det var en veldig flink leder på kundesenteret som tok kontakt, og ønsket å få meg med på laget. Det er jeg veldig glad for, sier Anna Marie Fjeld.

Hun startet sin karriere i Olav Thon Gruppen som resepsjonist på Thon Partner Hotel Ullevaal Stadion i 2015, der hun raskt fikk mer ansvar og ble bookingassistent. Derfra gikk veien videre til Thon Hotels Kundesenter i 2018.

Etter at ting ble mer sentralisert, og kundesenteret vokste fra å ha rundt ti til 70-80 ansatte, merket Anna Marie at de trengte noen som kunne ha overordnet kontroll.

– Jeg ønsket en slags fagansvarlig på avdelingen jeg satt i. Så da skapte jeg rett og slett en ny stilling for meg selv.

Anna Marie Fjeld, fagansvarlig for Meeting & Event på Thon Hotels Kundesenter

Savnet noen med overordnet kontroll – ble fagansvarlig 

Thon Hotels’ kundesenter holder blant annet i turoperasjon, support, konferanser, medlemsservice og gruppebooking for hotellene. Anna Marie har jobbet litt i alle avdelingene, en erfaring hun tror kommer godt med i stillingen hun har i dag. 

Som fagansvarlig for Meeting & Event har hun blant annet oppfølgingsansvar, ansattsamtaler og er kontaktleder ut til hotellene, i tillegg til å sitte med møtebookinger og oppfølging av alle arrangementer på Thon sine konferansehotell.

Fagansvarlig-rollen fungerte så bra, at den i dag er implementert i alle avdelingene på kundesenteret.

Portrett av  Anna Marie Fjeld.
– Det har vært veldig gøy å bygge opp en ny rolle, og jeg er glad jeg fikk lov til å bare «kjøre på».

Sikter seg inn på ny stilling i Thon Hotels

Planen videre er å fortsette å utnytte de gode mulighetene hos kundesenteret til Thon Hotels.

– Jeg sikter meg inn på en teamlederstilling eller koordinator, det høres spennende ut! Jeg har allerede fått være med på litt ulike prosjekter, blant annet har jeg vært superbruker på OPERA Cloud, en programvare utviklet for hoteller, så jeg har fått en liten smakebit.

– Det blir spennende å se hvor veien går videre. Men at det blir internt i Thon Hotels er jeg helt sikker på, for her ønsker jeg å bli!

Er du interessert i en karriere i Thon Hotels? Sjekk ledige stillinger her!

Bli kjent med våre ansatte: Anna Marie Fjeld

Alder: 35

Jobbet i Thon siden: 2015 

Stilling: Fagansvarlig for Meeting & Event på Thon Hotels Kundesenter

Det beste med jobben min: Friheten til å utvikle seg.  

Dette hadde du kanskje ikke trodd om meg: Jeg har som mål å bo på alle Thon sine 95 hoteller. Foreløpig har jeg sjekket inn på 30 av dem, men jeg reiser stadig på nye miniferier. Jeg bare elsker følelsen av å våkne opp på et hotellrom. Jeg setter pris på at det alltid er så rent og pent, at det er mykt sengetøy og hotellpute, og selvfølgelig den gode frokosten. Jeg får virkelig slappet av skikkelig!  

Les flere karrierehistorier fra Thon Hotels