Hopp til hovedinnhold

Olav Thon Gruppen søker Markedssjef

Søknadsfrist
Stillingstype
Heltid
Sted
HK Olav Thon Gruppen
Søk på stillingen

Om stillingen

Vil du være med å lede utviklingen av Norges nye kjøpesentermerkevare?

I Olav Thon Gruppen er vi drevet av visjonen vår om å være skapende i alt vi gjør. Vi tror på å forme fremtiden gjennom både engasjement og kreativitet. Våre kjerneverdier, langsiktig og engasjert, påvirker alt vi gjør. Med over 80 kjøpesentre i Norge og Sverige har vi allerede lang erfaring i å skape inspirerende og levende møteplasser, og vi ser etter deg som ønsker å bidra til vår fortsatte suksess. Våre kjøpesenter er i dag ikke profilert under én felles merkevare, og nå står vi på startstreken og skal skape en ny merkevare. Vi ønsker deg på laget som kan forme den fremtidige merkevaren når vi nå skal samle våre kjøpesenter til Norges største kjøpesenterkjede. Er du klar for å ta steget inn i en verden av muligheter? Bli med oss og vær del av noe stort.

Til å lede markedsføringen av den nye kjøpesenterkjeden søker vi en erfaren og faglig sterk markedsfører med strategisk kompetanse og ledererfaring innenfor kommunikasjon og merkevarebygging. Du får en sentral rolle med overordnet markedsansvar for å utvikle effektive og gode kommunikasjonsløsninger som skaper oppmerksomhet og styrker vår markedsposisjon. Målet er å sørge for maksimalt besøk til våre sentre. Til daglig vil du jobbe tett med kolleger i markedsavdelingen hvor du får ansvar for et dedikert markedsteam. Du vil rapportere til Markedsdirektør.


Ansvarsområder/arbeidsoppgaver:

  • Overordnet ansvar for utvikling av strategisk og taktisk markedskommunikasjon for kjøpesenterporteføljen, på tvers av kanaler med mål om å maksimere og optimalisere besøk til våre kjøpesentre
  • Forme og bygge merkevaren til Norges største kjøpesenterkjede
  • Lederansvar for markedsteam kjøpesenter
  • Budsjettansvar
  • Utarbeide strategiske markedsplaner og operasjonalisere disse
  • Følge opp KPI-er og mål for markedsarbeidet gjennom statistikk og analyse med mål om å optimalisere markedsføringen
  • Samarbeide med alle interessenter for å sikre forankring, felles fokus og maksimal effekt av tiltak som igangsettes
  • Være en del av ledergruppen i markedsavdelingen


For å trives i denne stillingen, tror vi at du:

  • Er en leder med minimum 5 års erfaring av kjededrift med overordnet markedsansvar og merkevarebygging
  • Har oppdatert kunnskap innen digital- og datadreven markedsføring, og ser muligheter i bruk av ny teknologi
  • Liker å jobbe med mål og resultater og bruker data og innsikt til å utvikle markedsarbeidet
  • Har høyere utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen markedsføring og økonomi
  • Kan vise til tidligere resultater fra eget merkevarearbeid
  • Har gode lederegenskaper
  • Er løsningsorientert og initiativrik
  • Har gode kommunikasjonsevner og evne til å samarbeide samt bygge relasjoner på tvers av avdelinger
  • Har høy arbeidskapasitet, er strukturert og kvalitetsbevisst
  • Er lidenskapelig opptatt av merkevare og har sterk kommersiell teft


Vi tilbyr:

  • Sterkt fagmiljø
  • Gode ansattilbud og rabatter 
  • Treningsrom på kontoret 
  • Svært sentral beliggenhet rett ved Jernbanetorget 
  • Hyggelig arbeidsmiljø
  • God rabattert ansattkantine 
  • Eget bedriftsidrettslag

Olav Thon Gruppen er markedsledende innen kjøpesenter, eiendom og hotell. Vi eier og forvalter 88 kjøpesentre i Norge og Sverige, samt 94 hoteller i Norge, Sverige, Belgia og Nederland. Olav Thon Gruppen omsatte for ca. 13,5 milliarder kroner i 2023 og har ca. 3.000 årsverk. Vår eiendomsportefølje består av ca. 500 næringseiendommer. Vi er eid av Olav Thon Stiftelsen som gir deler av overskuddet til forskning, utdanning og allmennyttige formål.
Les mer på olavthon.no.

Søknadsfrist
Stillingstype
Heltid
Sted
HK Olav Thon Gruppen
Søk på stillingen

Kontakt

Birgitte Viddal Lunde

Markedsdirektør