Hopp til hovedinnhold

Thon Hotels er bransjevinner i Norsk Kundebarometer 2024

Thon Hotels gikk til topps i sin bransje i Norsk Kundebarometer for 2024. Undersøkelsen måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere og er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Kundetilfredshet er det viktigste parameteret som forteller noe om kvaliteten i leveransene fra bedriften, sett fra kundens ståsted. – Vi går på jobb hver eneste dag med mål om å sette farge på dagen og å begeistre gjestene våre. Topprangeringen i Norsk Kundebarometer er en utmerkelse til alle medarbeiderne i Thon Hotels, uttaler Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Vi ser tydelig at vårt langsiktige arbeid med å satse på bærekraft og å utvikle tjenester som møter kundenes behov, blir lagt merke til og satt pris på. Kundebarometeret er ytterligere bevis på at vi er på rett vei, og det inspirerer oss, sier Morten Thorvaldsen.

Thon Hotels
Thon Hotels er bransjevinner i Norsk Kundebarometer 2024
BRANSJEVINNER: Morten Thorvaldsen er konserndirektør for Thon Hotels.

Undersøkelsen omfatter til sammen 155 bedrifter, og 4 690 forbrukere har blitt spurt om hvor godt fornøyd de er, med bedrifter de er faste kunder hos.

Tidligere i år ble Thon Hotels gjennom bransjeforeningen HSMAI tildelt Bærekraftsprisen, og hotellkjeden ble kåret til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare gjennom Sustainable Brand Index.

Thon Hotels jobber bl.a. for et miljøvennlig forbruk, reduserte avfallsmengder og spart energi. Alle egeneide hoteller er Miljøfyrtårnsertifisert. Som en av Norges største hotellkjeder er Thon Hotels en døråpner til arbeidslivet for mange uten utdannelse eller arbeidserfaring. Inkludering, mangfold og videreutvikling av talenter i reiselivsbransjen er viktige satsningsområder. 

Fakta om Norsk Kundebarometer

  • Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best.
  • Bedrifter som oppnår mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å begeistre kundene sine.
  • Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. 
  • I 2024 har Norstat på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 4690 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.978 bedriftsvurderinger.
  • Undersøkelsen omfatter til sammen 155 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2024

Kontakter

Morten Thorvaldsen

Morten Thorvaldsen

Konserndirektør, Thon Hotels